Menu
Your Cart

3D Printing Basics : Λογισμικό Εκτύπωσης

Προηγούμενο

3D Printing Basics : 25 / 36

Επόμενο

3D Printing Basics : Λογισμικό Εκτύπωσης

Λογισμικό Εκτύπωσης (Slicer) 🖥️🛠️

Λογισμικό Εκτύπωσης (Slicer) 🖥️🛠️

Το λογισμικό εκτύπωσης, γνωστό και ως slicer, είναι το πρόγραμμα που μετατρέπει ένα τρισδιάστατο αντικείμενο (αρχείο .STL, .OBJ, .3MF) σε κώδικα G. Ο G-code είναι μια γλώσσα εντολών που καταλαβαίνει ο 3D εκτυπωτής και περιγράφει βήμα-βήμα πώς θα χτίσει το αντικείμενο, πού θα κινηθεί η κεφαλή και πότε θα βγάλει υλικό.


🎯 Το slicer είναι το “μυαλό” του εκτυπωτή σου

Χωρίς slicer, ο εκτυπωτής δεν ξέρει τι να κάνει. Είναι σαν να έχεις έναν εκτυπωτή χαρτιού, αλλά χωρίς το πρόγραμμα που μετατρέπει ένα κείμενο Word σε σήματα για εκτύπωση.


📌 Γιατί το σωστό slicer είναι σημαντικό;

🔹 Τα παλιά χρόνια... Όλοι χρησιμοποιούσαν μόνο 1-2 slicers (π.χ. Cura, PrusaSlicer) και έπρεπε να ρυθμίζουν χειροκίνητα κάθε παράμετρο.

🔹 Σήμερα... Οι περισσότερες εταιρείες αναπτύσσουν το δικό τους slicer με προρυθμισμένα προφίλ. Έτσι, δεν χρειάζεται να μαντεύεις τις σωστές ρυθμίσεις!

💡 👉 ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Το σωστό slicer είναι αυτό που υποστηρίζει τον εκτυπωτή που έχεις. Εάν ο εκτυπωτής σου έχει το δικό του slicer (Bambu Studio, PrusaSlicer, Creality Print, IdeaMaker κ.λπ.), χρησιμοποίησέ το.

💡 👉 Θέλεις να πειραματιστείς; Υπάρχει ολόκληρη ενότητα στο εργαστήριό μας για τις εξειδικευμένες ρυθμίσεις του slicer, αλλά προς το παρόν θα δούμε τα βασικά βήματα προετοιμασίας εκτύπωσης.


📌 Βήματα Προετοιμασίας Εκτύπωσης στο Slicer

1️⃣ Εισαγωγή Αντικειμένου

📂 Ανοίγουμε το slicer και εισάγουμε το αρχείο μας (.STL, .OBJ, .3MF).
🖼️ Το αντικείμενο εμφανίζεται στο εικονικό τραπέζι του slicer.


2️⃣ Προσανατολισμός Αντικειμένου

🔹 Βρίσκουμε τη φλατ πλευρά του αντικειμένου και τη τοποθετούμε προς τα κάτω.
🔹 Αυτό βοηθάει στη σταθερότητα της εκτύπωσης και ελαχιστοποιεί τα supports.

📌 Παράδειγμα:
✅ Ένα κουτί → Τοποθετούμε τη βάση προς το τραπέζι.
❌ Ένα αγαλματάκι → Αν το βάλουμε με το κεφάλι κάτω, θα χρειαστεί πολλά supports.


3️⃣ Οργάνωση Αντικειμένων στο Τραπέζι

📌 Εάν έχουμε πολλά εξαρτήματα:
Τακτοποιούμε τα αντικείμενα για να μην ακουμπάνε μεταξύ τους.
Ελέγχουμε ότι όλα χωράνε στο τραπέζι και δεν προεξέχουν.

📌 Εάν χρησιμοποιούμε πολυχρωμία:
✔ Χρωματίζουμε τα αντικείμενα ανάλογα με τις δυνατότητες του slicer μας.


4️⃣ Υποστηρίγματα (Supports) – Χρειάζονται;

🔹 Εάν το αντικείμενο έχει αιωρούμενα μέρη, θα πρέπει να προσθέσουμε supports.
🔹 Μπορούμε να αφήσουμε το slicer να τα τοποθετήσει αυτόματα ή να τα ρυθμίσουμε εμείς χειροκίνητα.

📌 Παράδειγμα:
Ένα μοντέλο με προεξοχές ή ανοιχτούς χώρους (π.χ. μία γέφυρα) χρειάζεται supports.
Ένα απλό κύβο ή κύλινδρο δεν χρειάζεται supports.


🔧 Βασικές Ρυθμίσεις Slicer που Χρειάζεται να Ορίσουμε

1️⃣ Επιλογή Μηχανήματος

📌 Επιλέγουμε το σωστό μοντέλο εκτυπωτή, ώστε το slicer να ξέρει:
✔ Τις διαστάσεις του τραπεζιού εκτύπωσης.
✔ Τις μέγιστες ταχύτητες και θερμοκρασίες που μπορεί να αντέξει το μηχάνημα.


2️⃣ Επιλογή Υλικού (Filament Type)

📌 Επιλέγουμε το σωστό υλικό (PLA, PETG, ABS, TPU, ASA κ.λπ.).
✔ Το slicer ρυθμίζει αυτόματα τις σωστές θερμοκρασίες και ταχύτητες.

📌 ΠΡΟΣΟΧΗ: Εάν χρησιμοποιείς υλικά με ειδικές απαιτήσεις (π.χ. ABS, Nylon), θα πρέπει να έχεις κλειστό εκτυπωτή!


3️⃣ Ανάλυση Εκτύπωσης (Layer Height)

📌 Επιλέγουμε το ύψος κάθε layer (π.χ. 0.12mm, 0.2mm, 0.3mm).
Χαμηλό Layer Height (0.12mm - 0.16mm) → Υψηλή λεπτομέρεια, Αργή εκτύπωση.
Μεσαίο Layer Height (0.2mm - 0.24mm) → Ισορροπία μεταξύ ταχύτητας & λεπτομέρειας.
Υψηλό Layer Height (0.3mm - 0.4mm) → Γρήγορη εκτύπωση, λιγότερη λεπτομέρεια.

📌 Παράδειγμα:
Φιγούρες και αγαλματίδια → 0.12mm - 0.16mm.
Πρακτικά αντικείμενα και εξαρτήματα → 0.2mm - 0.24mm.
Ταχύτητα παραγωγής (π.χ. πρωτότυπα, μεγάλα αντικείμενα) → 0.3mm - 0.4mm.


4️⃣ Πληρότητα (Infill Percentage)

📌 Επιλέγουμε πόσο "γεμάτο" θα είναι το εσωτερικό του αντικειμένου (π.χ. 10%, 30%, 100%).
Χαμηλό Infill (5-15%) → Γρήγορη εκτύπωση, οικονομία υλικού.
Μεσαίο Infill (20-50%) → Ανθεκτικά αντικείμενα χωρίς υπερβολική σπατάλη υλικού.
Υψηλό Infill (60-100%) → Πολύ ανθεκτικά αντικείμενα, βαριά και σταθερά.

📌 Παράδειγμα:
Διακοσμητικά & μακέτες → 10% Infill.
Κάλυμμα ή κουτί για εργαλείο → 30-50% Infill.
Εξάρτημα που θα δεχτεί δύναμη (π.χ. μηχανικό μέρος) → 70-100% Infill.


🔚 Σύνοψη

🔹 Το slicer μετατρέπει ένα αρχείο 3D σε G-code για εκτύπωση.
🔹 Χρησιμοποιούμε το slicer της εταιρείας του εκτυπωτή μας για μέγιστη συμβατότητα.
🔹 Οι βασικές ρυθμίσεις που ορίζουμε είναι:
Επιλογή μηχανήματος.
Επιλογή υλικού (filament type).
Ανάλυση εκτύπωσης (layer height).
Πληρότητα (infill percentage).
Υποστηρίγματα (supports).

📌 Θέλεις περισσότερες λεπτομέρειες για κάθε ρύθμιση;
🔎 Δες την ειδική ενότητα του εργαστηρίου για το slicer! 🚀

Ανακαλύψτε Περισσότερα

Δωρεάν η εκπαίδευση συνδρομή στη συμμετοχή