Menu
Your Cart

Slicer Manual : Bambu Studio : Εισαγωγή

Προηγούμενο

Εργαστήριο : mini250.gr

Επόμενο

Slicer Manual : Bambu Studio : Εισαγωγή

⚠️ Προσοχή!

⚠️ Προσοχή! Αυτό ΔΕΝ είναι το πρώτο μάθημα!

Αν είσαι καινούριος εδώ, σταμάτα για λίγο! 🚨 Αυτό το μάθημα δεν είναι το σημείο εκκίνησης για την τρισδιάστατη εκτύπωση.

Το πρώτο μάθημα που πρέπει να παρακολουθήσεις είναι:
🎓 3D Printing Basics: Εισαγωγή

Το μάθημα που αναλύουμε εδώ αφορά το δεύτερο βήμα της 3D εκτύπωσης:
Προετοιμασία αρχείων για εκτύπωση
Χρήση συγκεκριμένου slicer & μηχανήματος

Προϋποθέσεις:
🔹 Να κατανοείς τη βασική διαδικασία προετοιμασίας & διαχείρισης του εκτυπωτή
🔹 Ιδανικά, να έχεις ήδη έναν 3D εκτυπωτή και να θέλεις να περάσεις στο επόμενο επίπεδο

👉 Αν είσαι αρχάριος, ξεκίνα από το σωστό σημείο.
🔗 Ακολούθησε τον παρακάτω σύνδεσμο, αλλιώς θα χαθείς! 😵

Μάθημα για το Slicer! 🎨

🚀 Καλωσήρθες στο Μάθημα για το Slicer! 🎨🖨️

Σε αυτό το μάθημα θα μάθουμε:
✅ Πώς να εγκαταστήσουμε το λογισμικό Slicer 📥
✅ Πώς να εκτυπώσουμε το πρώτο μας εξάρτημα 🏗️
✅ Όλες τις βασικές λειτουργίες και ρυθμίσεις του! ⚙️


📌 Πληροφορίες για την Πλατφόρμα

🔹 Μενού Μαθήματος – Στα αριστερά θα βρεις όλα τα κεφάλαια.
🔹 Πλοήγηση – Χρησιμοποίησε τα κουμπιά επάνω στη σελίδα:
➡️ Επόμενο – Πηγαίνεις στο επόμενο μάθημα
⬅️ Προηγούμενο – Επιστρέφεις πίσω
🏠 Εκπαιδευτική Πλατφόρμα – Επιστροφή στις γενικές πληροφορίες


🎓 Πληροφορίες για το Μάθημα

Ασύγχρονο & Διαδικτυακό – Όλα τα βίντεο & υλικά είναι διαθέσιμα 24/7!
Πρόσθετη Υποστήριξη – Αν έχεις απορίες, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μου!
Ιδιαίτερα Μαθήματα – Εάν χρειάζεσαι έξτρα βοήθεια, μπορούμε να κλείσουμε 1-on-1 μάθημα με AnyDesk. Κόστος: 28€/ώρα 💻


🔬 Πληροφορίες για τα Εργαστήρια

🎥 Περιέχουν βίντεο από προηγούμενες συνομιλίες με μαθητές & αναλύσεις εκτυπώσεων.
💡 Εδώ θα βρεις απαντήσεις στις περισσότερες απορίες σου!
📌 Για πρόσβαση στα εργαστήρια, απαιτείται εγγραφή με συνδρομή 10€/μήνα


📚 Ενότητες Μαθήματος


🏭 Bambu Lab A1 Mini

Το μηχάνημα που θα χρησιμοποιήσουμε για τις εκτυπώσεις μας!

⚙️ Εγκατάσταση

📥 Κατέβασμα & ρύθμιση του Bambu Studio Slicer

🖥️ Περιβάλλον Εργασίας

Ανάλυση του interface – Τι βλέπουμε & πώς το χρησιμοποιούμε

🔗 Σύνδεση

Πώς συνδέουμε το slicer στον εκτυπωτή μας μέσω λογαριασμού

🖨️ Πρώτη Εκτύπωση

Ξεκινάμε με μια απλή εκτύπωση για να δούμε τη διαδικασία στην πράξη!

📂 Αρχεία για Εκτύπωση

Ποιοι τύποι αρχείων είναι συμβατοί με το slicer

📥 Εισαγωγή Αρχείου

Φέρνουμε το μοντέλο μας στο slicer για εκτύπωση

🏭 Επιλογή Μηχανήματος

Ρυθμίζουμε τον slicer ανάλογα με τον εκτυπωτή μας

🎨 Οργάνωση Τραπεζιού

Τοποθετούμε σωστά τα αντικείμενα πριν την εκτύπωση

🔬 Επιλογή Υλικού

Ποιο υλικό να χρησιμοποιήσουμε για την εκτύπωσή μας

🏗️ Ανάλυση Εκτύπωσης

Καθορισμός ανάλυσης & layer height

🛠️ Υποστήριξη (Supports)

Πότε χρειάζεται & πώς προσθέτουμε supports για σωστή εκτύπωση

🎨 Πολύχρωμη Εκτύπωση με AMS

Προετοιμασία πολύχρωμου αρχείου με AMS κασετίνα

🖌️ Πολύχρωμη Εκτύπωση χωρίς AMS

Πώς εκτυπώνουμε πολύχρωμα χωρίς AMS

📊 Μονή vs Ομαδική Εκτύπωση

Πότε εκτυπώνουμε πολλά αντικείμενα μαζί & πότε ξεχωριστά

🔍 Προεπισκόπηση Εκτύπωσης

Πώς βλέπουμε & ελέγχουμε το τελικό αποτέλεσμα πριν την εκτύπωση

📡 Αποστολή στον Εκτυπωτή

Πώς στέλνουμε το αρχείο για εκτύπωση

💾 Διαχείριση Αρχείων

Οργάνωση των εκτυπώσιμων αρχείων μας

📏 Βαθμονόμηση (Calibration)

Ρυθμίζουμε σωστά τον εκτυπωτή πριν ξεκινήσουμε

🚀 Fine Tuning

Βελτιστοποίηση της διαδικασίας εκτύπωσης

⚠️ Συχνά Λάθη

Τα πιο συνηθισμένα προβλήματα & πώς να τα αποφύγουμε


🏆 Extra Περιεχόμενο


🎮 The Maker’s Challenge

🚀 Μηνιαίος διαγωνισμός 3D εκτύπωσης & σχεδίου με μοναδικά έπαθλα!

🔬 Εργαστήρια & Βιβλιοθήκες

🎥 Πρόσβαση σε προηγούμενες αναλύσεις εκτυπώσεων
📂 Κατεβάσιμα αρχεία σχεδίων έτοιμα για εκτύπωση

🎯 Projects

Αν θέλεις πραγματικές προκλήσεις, ανέλαβε ένα project & εξέλιξε τις δεξιότητές σου!

Αξιολόγηση Μαθήματος

Η γνώμη σου μετράει! Άφησέ μου feedback για να γίνουμε ακόμα καλύτεροι!

⏭️ Next Level

Έτοιμος για το επόμενο βήμα; Μάθε περισσότερα & προχώρα σε νέα projects!


🔥 Είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις; Πάμε για την πρώτη μας εκτύπωση! 🖨️🚀

Λογισμικό Εκτύπωσης (Slicer) 🖥️🛠️

Λογισμικό Εκτύπωσης (Slicer) 🖥️🛠️

Το λογισμικό εκτύπωσης, γνωστό και ως slicer, είναι το πρόγραμμα που μετατρέπει ένα τρισδιάστατο αντικείμενο (αρχείο .STL, .OBJ, .3MF) σε κώδικα G. Ο G-code είναι μια γλώσσα εντολών που καταλαβαίνει ο 3D εκτυπωτής και περιγράφει βήμα-βήμα πώς θα χτίσει το αντικείμενο, πού θα κινηθεί η κεφαλή και πότε θα βγάλει υλικό.


🎯 Το slicer είναι το “μυαλό” του εκτυπωτή σου

Χωρίς slicer, ο εκτυπωτής δεν ξέρει τι να κάνει. Είναι σαν να έχεις έναν εκτυπωτή χαρτιού, αλλά χωρίς το πρόγραμμα που μετατρέπει ένα κείμενο Word σε σήματα για εκτύπωση.


📌 Γιατί το σωστό slicer είναι σημαντικό;

🔹 Τα παλιά χρόνια... Όλοι χρησιμοποιούσαν μόνο 1-2 slicers (π.χ. Cura, PrusaSlicer) και έπρεπε να ρυθμίζουν χειροκίνητα κάθε παράμετρο.

🔹 Σήμερα... Οι περισσότερες εταιρείες αναπτύσσουν το δικό τους slicer με προρυθμισμένα προφίλ. Έτσι, δεν χρειάζεται να μαντεύεις τις σωστές ρυθμίσεις!

💡 👉 ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Το σωστό slicer είναι αυτό που υποστηρίζει τον εκτυπωτή που έχεις. Εάν ο εκτυπωτής σου έχει το δικό του slicer (Bambu Studio, PrusaSlicer, Creality Print, IdeaMaker κ.λπ.), χρησιμοποίησέ το.

💡 👉 Θέλεις να πειραματιστείς; Υπάρχει ολόκληρη ενότητα στο εργαστήριό μας για τις εξειδικευμένες ρυθμίσεις του slicer, αλλά προς το παρόν θα δούμε τα βασικά βήματα προετοιμασίας εκτύπωσης.


📌 Βήματα Προετοιμασίας Εκτύπωσης στο Slicer

1️⃣ Εισαγωγή Αντικειμένου

📂 Ανοίγουμε το slicer και εισάγουμε το αρχείο μας (.STL, .OBJ, .3MF).
🖼️ Το αντικείμενο εμφανίζεται στο εικονικό τραπέζι του slicer.


2️⃣ Προσανατολισμός Αντικειμένου

🔹 Βρίσκουμε τη φλατ πλευρά του αντικειμένου και τη τοποθετούμε προς τα κάτω.
🔹 Αυτό βοηθάει στη σταθερότητα της εκτύπωσης και ελαχιστοποιεί τα supports.

📌 Παράδειγμα:
✅ Ένα κουτί → Τοποθετούμε τη βάση προς το τραπέζι.
❌ Ένα αγαλματάκι → Αν το βάλουμε με το κεφάλι κάτω, θα χρειαστεί πολλά supports.


3️⃣ Οργάνωση Αντικειμένων στο Τραπέζι

📌 Εάν έχουμε πολλά εξαρτήματα:
Τακτοποιούμε τα αντικείμενα για να μην ακουμπάνε μεταξύ τους.
Ελέγχουμε ότι όλα χωράνε στο τραπέζι και δεν προεξέχουν.

📌 Εάν χρησιμοποιούμε πολυχρωμία:
✔ Χρωματίζουμε τα αντικείμενα ανάλογα με τις δυνατότητες του slicer μας.


4️⃣ Υποστηρίγματα (Supports) – Χρειάζονται;

🔹 Εάν το αντικείμενο έχει αιωρούμενα μέρη, θα πρέπει να προσθέσουμε supports.
🔹 Μπορούμε να αφήσουμε το slicer να τα τοποθετήσει αυτόματα ή να τα ρυθμίσουμε εμείς χειροκίνητα.

📌 Παράδειγμα:
Ένα μοντέλο με προεξοχές ή ανοιχτούς χώρους (π.χ. μία γέφυρα) χρειάζεται supports.
Ένα απλό κύβο ή κύλινδρο δεν χρειάζεται supports.


🔧 Βασικές Ρυθμίσεις Slicer που Χρειάζεται να Ορίσουμε

1️⃣ Επιλογή Μηχανήματος

📌 Επιλέγουμε το σωστό μοντέλο εκτυπωτή, ώστε το slicer να ξέρει:
✔ Τις διαστάσεις του τραπεζιού εκτύπωσης.
✔ Τις μέγιστες ταχύτητες και θερμοκρασίες που μπορεί να αντέξει το μηχάνημα.


2️⃣ Επιλογή Υλικού (Filament Type)

📌 Επιλέγουμε το σωστό υλικό (PLA, PETG, ABS, TPU, ASA κ.λπ.).
✔ Το slicer ρυθμίζει αυτόματα τις σωστές θερμοκρασίες και ταχύτητες.

📌 ΠΡΟΣΟΧΗ: Εάν χρησιμοποιείς υλικά με ειδικές απαιτήσεις (π.χ. ABS, Nylon), θα πρέπει να έχεις κλειστό εκτυπωτή!


3️⃣ Ανάλυση Εκτύπωσης (Layer Height)

📌 Επιλέγουμε το ύψος κάθε layer (π.χ. 0.12mm, 0.2mm, 0.3mm).
Χαμηλό Layer Height (0.12mm - 0.16mm) → Υψηλή λεπτομέρεια, Αργή εκτύπωση.
Μεσαίο Layer Height (0.2mm - 0.24mm) → Ισορροπία μεταξύ ταχύτητας & λεπτομέρειας.
Υψηλό Layer Height (0.3mm - 0.4mm) → Γρήγορη εκτύπωση, λιγότερη λεπτομέρεια.

📌 Παράδειγμα:
Φιγούρες και αγαλματίδια → 0.12mm - 0.16mm.
Πρακτικά αντικείμενα και εξαρτήματα → 0.2mm - 0.24mm.
Ταχύτητα παραγωγής (π.χ. πρωτότυπα, μεγάλα αντικείμενα) → 0.3mm - 0.4mm.


4️⃣ Πληρότητα (Infill Percentage)

📌 Επιλέγουμε πόσο "γεμάτο" θα είναι το εσωτερικό του αντικειμένου (π.χ. 10%, 30%, 100%).
Χαμηλό Infill (5-15%) → Γρήγορη εκτύπωση, οικονομία υλικού.
Μεσαίο Infill (20-50%) → Ανθεκτικά αντικείμενα χωρίς υπερβολική σπατάλη υλικού.
Υψηλό Infill (60-100%) → Πολύ ανθεκτικά αντικείμενα, βαριά και σταθερά.

📌 Παράδειγμα:
Διακοσμητικά & μακέτες → 10% Infill.
Κάλυμμα ή κουτί για εργαλείο → 30-50% Infill.
Εξάρτημα που θα δεχτεί δύναμη (π.χ. μηχανικό μέρος) → 70-100% Infill.


🔚 Σύνοψη

🔹 Το slicer μετατρέπει ένα αρχείο 3D σε G-code για εκτύπωση.
🔹 Χρησιμοποιούμε το slicer της εταιρείας του εκτυπωτή μας για μέγιστη συμβατότητα.
🔹 Οι βασικές ρυθμίσεις που ορίζουμε είναι:
Επιλογή μηχανήματος.
Επιλογή υλικού (filament type).
Ανάλυση εκτύπωσης (layer height).
Πληρότητα (infill percentage).
Υποστηρίγματα (supports).

📌 Θέλεις περισσότερες λεπτομέρειες για κάθε ρύθμιση;
🔎 Δες την ειδική ενότητα του εργαστηρίου για το slicer! 🚀

Ανακαλύψτε Περισσότερα

Δωρεάν η εκπαίδευση συνδρομή στη συμμετοχή