Menu
Your Cart

RCB.ROV.001 : Hub Patent

🛠️ Η Διαδικασία της Κατοχύρωσης της Πατέντας & Η Εξέλιξη του Σχεδιασμού

📌 Ο Στόχος: Σχεδιάζοντας το Απόλυτο Όχημα

Όταν ξεκίνησα να σχεδιάζω το πρώτο 3D Printed Rover, έπρεπε να καλύψω πολύ συγκεκριμένες ανάγκες:

Απλό στην κατασκευή – Όσο λιγότερα εξαρτήματα, τόσο καλύτερα.
Απλό στη χρήση και συντήρηση – Έπρεπε να μπορεί να συναρμολογηθεί και να επισκευαστεί γρήγορα από μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Απίστευτα ανθεκτικό – Ένα εργαστήριο ρομποτικής δεν μπορεί να επενδύει συνέχεια σε αντικαταστάσεις.
Παραμετροποιήσιμο – Να επιτρέπει διαφορετικές τροποποιήσεις, από FPV κάμερες μέχρι όπλα για μάχες.
Οικονομικό – Ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και από σχολεία με περιορισμένους πόρους.
Εντυπωσιακό – Για να κρατάει το ενδιαφέρον των παιδιών και να τους κάνει να θέλουν να επιστρέψουν.
Ασφαλές – Να μπορεί να χρησιμοποιηθεί με απόλυτη ασφάλεια σε εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Έτσι, αποφάσισα να σχεδιάσω ένα εντελώς νέο τύπο οχήματος, όπου τα βασικά εξαρτήματα (κινητήρας, σύστημα διεύθυνσης, ESC και μειωτήρας) θα ενσωματώνονταν σε ένα ενιαίο module.


🚧 Τα Προβλήματα με τις Παλαιότερες Εκδόσεις

Η αρχική ιδέα λειτουργούσε, αλλά τα πρώτα πρωτότυπα είχαν σοβαρά προβλήματα αντοχής.

🔻 Οι ρόδες ήταν απευθείας τοποθετημένες πάνω στον κινητήρα, κάτι που προκαλούσε τεράστιες καταπονήσεις στα γρανάζια και τους άξονες.
🔻 Μετά από λίγες μόνο ημέρες μάχης, τα περισσότερα οχήματα είχαν καταστραφεί.
🔻 Οι καταπονήσεις από τα χτυπήματα και τις προσκρούσεις κατέληγαν απευθείας στο κιβώτιο ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να σπάνε.


✅ Η Λύση: Ο Επαναστατικός Σχεδιασμός της Ρόδας

💡 Για να επιλύσω το πρόβλημα, σχεδίασα ένα νέο τύπο τροχού που θα απορροφούσε κραδασμούς και χτυπήματα.

Η ρόδα απέκτησε ενσωματωμένη ανάρτηση!
Οι λοβοί στο λάστιχο απορροφούν τους κραδασμούς, προστατεύοντας τον κινητήρα και τα γρανάζια.
Το ελαστικό υλικό (flex) επιτρέπει στο εσωτερικό hub να διαχειρίζεται τις πιέσεις, αντί να μεταφέρονται στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Αντί για σκληρή σύνδεση, χρησιμοποιήθηκε εύκαμπτος σύνδεσμος, που μειώνει τα απότομα φορτία στον κινητήρα.

Το αποτέλεσμα;
📌 Τα νέα Rover μπορούσαν να αντέξουν εβδομάδες χρήσης σε αρένες μάχης, χωρίς βλάβες!


📜 Η Διαδικασία της Κατοχύρωσης της Πατέντας

Αφού τελειοποίησα το σχεδιασμό, έπρεπε να κατοχυρώσω την πατέντα – μια διαδικασία που αποδείχθηκε πιο περίπλοκη απ’ ό,τι φανταζόμουν.

📌 Με βοήθησαν δύο συγγενικά μου πρόσωπα που είχαν εμπειρία στη σύνταξη πατεντών.
📌 Τα σχέδια που έπρεπε να υποβάλω δεν είχαν καμία σχέση με τα τεχνικά σχέδια που είχα ετοιμάσει.
📌 Αντί για χρωματιστά 3D μοντέλα, έπρεπε να παραδώσω τεχνικές τομές, αριθμημένες διαστάσεις και αναλυτικές περιγραφές λειτουργίας.

💡 Χωρίς αυτή την καθοδήγηση, η διαδικασία θα ήταν σχεδόν αδύνατη.

Μετά από μήνες προετοιμασίας, η πατέντα υποβλήθηκε και εγκρίθηκε επίσημα, σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα της εξέλιξης του project.


🎯 Το Rover Σήμερα

📌 Μετά από δεκάδες δοκιμές και προσαρμογές, το 3D Printed Rover είναι πλέον ένα ολοκληρωμένο, ανθεκτικό και εκπαιδευτικό εργαλείο.
📌 Οι μοντέρνες εκδόσεις βασίζονται στις αρχές που μάθαμε κατά τη διάρκεια αυτής της διαδρομής και συνεχίζουν να εξελίσσονται.
📌 Η πατέντα προστατεύει τον καινοτόμο τρόπο σχεδιασμού, ενώ το project είναι ανοιχτό σε εκπαιδευτικούς και makers που θέλουν να το εξελίξουν ακόμα περισσότερο.

🚀 Αυτή ήταν η πορεία από την ιδέα στην κατοχύρωση – και το ταξίδι συνεχίζεται! 🎯