Τα 3D Printed Rovers που σχεδίασα δεν είναι απλά τηλεκατευθυνόμενα οχήματα. Είναι ένα εργαλείο μάθησης, ένα μέσο για πειραματισμό, ανακάλυψη και εξέλιξη στον τομέα της τρισδιάστατης εκτύπωσης, της μηχανικής συναρμολόγησης και των ηλεκτρονικών.
Για να κατανοήσουμε πώς φτάσαμε εδώ, ας δούμε τη διαδρομή μας βήμα προς βήμα:
🔹 2012 – Η Αρχή του Ταξιδιού
Αποφοίτησα από το Τμήμα Μηχανολόγων Οχημάτων στη Θεσσαλονίκη. Από τότε, με ενδιέφερε οτιδήποτε καινοτόμο – δεν ήθελα να ακολουθήσω την πεπατημένη. Το ενδιαφέρον μου για τα Arduino και την ενέργεια υδρογόνου με οδήγησε στα πρώτα μου πειράματα με DIY αυτοκίνητα και ρομποτικές κατασκευές.
🔹 2014 – Η Πρώτη Μεγάλη Δοκιμή
Ένα γυμνάσιο από τη Μυτιλήνη ήρθε σε εμένα ζητώντας βοήθεια για έναν ιδιαίτερο διαγωνισμό: το CanSat Europe.
📌 Στόχος: Κατασκευή ενός μικρού δορυφόρου που θα εκτοξευόταν με πύραυλο στα 2,5 χιλιόμετρα και θα κατέγραφε δεδομένα.
📌 Μέθοδος: Χρησιμοποιήσαμε 3D εκτύπωση, κάτι εξαιρετικά σπάνιο για το 2014.
📌 Αποτέλεσμα: Η ομάδα ταξίδεψε στη Νορβηγία και κέρδισε τη 2η θέση πανευρωπαϊκά!
🔥 Εκεί κατάλαβα τη δύναμη της βιωματικής μάθησης. Τα παιδιά δεν απλά μάθαιναν—δημιουργούσαν, πάλευαν, αγωνιούσαν και κέρδιζαν.
🔹 2019 – Το Μεγάλο Βήμα: Άνοιγμα του Εργαστηρίου Ρομποτικής
Μετά από χρόνια πειραματισμού και διαφορετικών επαγγελματικών προσπαθειών, αποφάσισα να επενδύσω σε εκπαίδευση STEM.
📌 Άνοιξα το πρώτο μου εργαστήριο ρομποτικής στη Μυτιλήνη.
📌 Οι τάξεις γέμισαν με micro:bit, Arduino, LEGO Education.
📌 Είχαμε arena battles, εκπαιδευτικά projects και μαθητές από κάθε ηλικία.
🛑 Το πρόβλημα:
Οι μαθητές ενθουσιάζονταν στην αρχή, αλλά καθώς μεγάλωναν, το ενδιαφέρον τους έσβηνε.
Η παραδοσιακή μέθοδος μάθησης—📖 Διδασκαλία, 🔧 Συναρμολόγηση, 🔍 Παρατήρηση—δεν τους κρατούσε engaged. Κάτι έλειπε.
🔹 2020 – Η Στιγμή της Έμπνευσης: Δημιουργία του Πρώτου 3D Printed Rover
Για να κρατήσω το ενδιαφέρον των μαθητών, έπρεπε να ανακαλύψω ένα νέο τρόπο μάθησης.
📌 Στόχος: Σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού εργαλείου που θα μπορούσε να εμπνεύσει, κινητοποιήσει και διατηρήσει την αδρεναλίνη στο μάθημα.
📌 Λύση: Ένα rover φτιαγμένο εξ ολοκλήρου με 3D εκτύπωση.
✔ Modular σχεδιασμός – επιτρέπει ατελείωτες παραμετροποιήσεις.
✔ Εύκολη επισκευή – μπορεί να επισκευαστεί στη στιγμή από τους μαθητές.
✔ Σχεδιασμένο για να “χαλάει” – οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από τις επισκευές και τις βελτιώσεις.
💡 Κάθε βλάβη γίνεται ευκαιρία για μάθηση. Οι μαθητές δεν απλά συναρμολογούσαν, αλλά καταλάβαιναν και βελτίωναν το rover τους.
🔹 2021 – Η Πατέντα & Η Δοκιμή του Συστήματος
Το 2021 έκανα το μεγάλο βήμα:
📌 Καταθέσαμε αίτηση πατέντας για τη σχεδίαση του rover.
📌 Ξεκινήσαμε πειραματισμούς με VR κάμερες, νέα υλικά και διαφορετικές διατάξεις τροχών.
📌 Δοκιμάσαμε το project σε πραγματικές συνθήκες μάχης σε αρένες ρομποτικής.
📢 Το αποτέλεσμα:
Τα παιδιά τρελάθηκαν. Το rover έγινε το απόλυτο εκπαιδευτικό εργαλείο.
🔥 Δεν ήταν απλώς μια ακόμα κατασκευή – ήταν μια εμπειρία, ένα παιχνίδι μάθησης.
🔹 2022 – Η Μετάβαση σε Μεγαλύτερα Rovers
Καθώς το project εξελίχθηκε, συνειδητοποιήσαμε ότι τα μικρά rovers μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και σε άλλες εφαρμογές:
✔ STEM εκπαίδευση σε σχολεία και εργαστήρια.
✔ Πλατφόρμα για έρευνα & testing σε πανεπιστήμια.
✔ Βιομηχανικές και στρατιωτικές εφαρμογές.
📌 Έτσι, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε μεγαλύτερα, πιο ανθεκτικά Rovers, ικανά να μεταφέρουν μεγαλύτερα φορτία και να επιχειρούν σε δύσκολες συνθήκες.
🔹 2023-2024 – Το Project Σήμερα & Το Μέλλον
📌 Δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εκπαιδευτικής πλατφόρμας για δασκάλους και μαθητές.
📌 Ανάπτυξη νέων Rovers για αυτονομία, FPV χειρισμό και εξειδικευμένες εφαρμογές.
📌 Διάθεση του project σε περισσότερες χώρες για να γίνει παγκόσμιο εργαλείο μάθησης.
🚀 Το όραμα
Θέλω να δημιουργήσω μια κοινότητα εκπαιδευτικών και makers που θα χρησιμοποιούν το rover για να μάθουν, να πειραματιστούν και να καινοτομήσουν.
Το ταξίδι συνεχίζεται… και τώρα μπορείς να γίνεις μέρος του! 🎯